עברתי תאונת דרכים ואני לא אשם

עברתי תאונת דרכים ואני לא אשם.

לרוב, בכל תאונה בין כלי רכב, יש צד אשם וצד אשם פחות (אם בכלל). מצב בו נכפה עליך להתעסק עם כל הביורוקרטיה מהפגיעה, החלפת פרטים, דיווח לחברת הביטוח, הגעה למוסך ושהייה ממושכת שם, הגעה לחברת השכרה בכדי לקבל רכב חלופי לתקופת התיקון ועוד התעסקויות הנמשכות ותופסות זמן נכבד ויקר. לא פעם קרה שהצד האשם לא מודה ואף מתנער מאחריות, מצב לא נעים בעליל.

להלן כמה דברים שיוכלו לעזור לך עם אירוע הבלת"ם המקומם והתהליך המייגע שלאחריו:

תחילה, רשום את פרטי הנהג המעורב- מספר נייד, רישיון נהיגה, תעודת ביטוח חובה ופרטי פוליסת הביטוח של הרכב. במידה והצד ג' אינו מוכן לשתף פעולה, אל לך להילחץ, רשום את המספר הרישוי שלו. תוכל לבדוק מול חברות הביטוח אם הוא מבוטח שם, או לפנות לעו"ד והוא יוכל להוציא את פרטיו.

תעד את האירוע- צלם את המאורע מכל זווית אפשרית, כמובן בזהירות מרבית. רצוי לתעד טרם הזזת כלי הרכב המעורבים, משסיימת הזיזו את כלי הרכב במידה והם מפריעים לתנועה והמשיכו את ההתדיינות בצד הדרך. במידה ויש עדים, קח את פרטיהם בכדי שיוכלו להעיד לטובתך. בנוסף, רשום לעצמך בהקדם מעין פרוטוקול של מהלך התאונה: לאיזה כיוון נסעת, באיזו מהירות, באיזה נתיב, מהיכן הגיעו כלי הרכב האחרים ועוד. התיעוד המידי יסייע מאוחר יותר בעת הגשת התביעה לחברת הביטוח.

דיווח לחברת הביטוח- דווח מהר ככל האפשר לחברת הביטוח על התאונה. הסוכן או חברת הביטוח יכווינו אותך כיצד לפעול בהמשך. יתכן כי תיתקל במצב שבו חברת הביטוח של הפוגע תטען לרשלנות תורמת, ותנסה לקחת אחריות רק על חלק מגובה הנזק. אל תחשוש מלהתווכח. במידה והחברה מתעקשת, אתה יכול לפנות לבית משפט לתביעות קטנות. זכור- אינך מחויב לחתום על כתב "סילוק ויתור" שבו אתה מצהיר על הנכונות לוותר על הגשת תביעות נוספות כנגד החברה.

במידה ולסוכנות הביטוח שלך יש הסכם שת"פ עם "גונן דור גרופ", היא תפנה אותך אלינו ומיד תקבל נציג שירות אישי אשר יטפל בכל הקשור לתאונה. נציג השירות ידאג לשלוח רכב חלופי עד אליך ובנוסף ידאג ללקיחת אחריות של הנהג הפוגע. בכך זמן יקר, עלויות וכאבי ראש יחסכו ממך. במידה ואין לסוכנות הביטוח שלך הסכם כזה, תוכל להירשם לשירות ללא קשר לאיזו חברת ביטוח ו\או סוכן הנך משתייך.

מומלץ לשכור עורך דין במידה ומדובר בתאונה עם נפגעים או שמא אתה בטוח בצדקתך וחברת הביטוח הנתבעת דחתה את תביעתך. במידה ויצרת קשר עם עו"ד, מומלץ לסרב לשוחח או להשיב לשאלות חוקרים שחברת הביטוח עשויה לשלוח אליך, כדי לברר את אמיתות התביעה. הפנה את החוקרים לעו"ד שלך ונהג לפי עצתו. זכור- מטרת החוקרים היא להקטין את הנזק ולמצוא סתירות בעדותך.

חברת "גונן דור גרופ" מספקת ייעוץ וייצוג משפטי במידת הצורך, כחלק מתנאי השירות.

הגעה למוסך- בחר מוסך שאתה סומך עליו. במידה וצד ג' ממליץ לך על מוסך מטעמו אינך חייב להסכים. במוסך, תצטרך להשאיר שני שיקים דחויים (ל- 90 יום), האחד למוסך והשני לשמאי.

שמאי- בחר שמאי שיעריך את הנזק. תחילה, השמאי יעריך את הנזק, והמוסך יתחיל את התיקון. במידת הצורך, השמאי יגיע שנית להעריך שמא יש נזק פנימי.

משיצא הרכב מהתיקון, מתחילה התביעה בפועל מול חברת הביטוח. בסופה מתקבל הכסף מחברת הביטוח הנתבעת, השיק שהשארת במוסך יפרע בתאריך בו ציינת עליו. ישנם מצבים בהם התביעה מתעכבת ולוקח זמן ממושך יותר לקבל את כספי הביטוח. במקרים אלו, השיק שהשארת יפרע לפני קבלת הכסף מהביטוח.

 במידה והנך רשום לשירות חברתנו, אנו נפנה אותך למוסך ולשמאי אשר מתמחה במקרה הספציפי שלך. חברתנו תדאג לדחיית פירעון השיק שהשארת במוסך עד קבלת הכספים מחברת הביטוח. התיקון יהיה תחת פיקוח ובקרת איכות מתמדת ועדכונך השוטף. בנוסף, תהנה מאחריות למשך שנתיים על התיקון. בסוף התיקון, הרכב יגיע אליך עם נהג, לאחר שטיפה פנימית וחיצונית.

 

"גונן דור גרופ" הינה חברה המתמחה בניהול תביעות רכב ומספקת פתרונות למגוון רחב של נותני שירות בענף הרכב, המשפט והביטוח בישראל. לחברה שפע של ניסיון והבנה מצוינת של כל תעשיית הרכב, המוסכים, חברות הביטוח ודרישותיהם לניהול תהליך נכון של התביעה. חלק מעבודתנו השוטפת, היא לשמור על תהליך ניהול התביעה מול חב' הביטוח ובד בבד לוודא שהצרכנים מקבלים שירות ראוי לאורך כל התהליך - מרגע התאונה, תיקון הרכב ועד קבלת הכספים מחברות הביטוח


סע בזהירות!


טל"ח. מאמר זה בא לתת מידע בלבד, אין במאמר זה כדי להחליף ייעוץ מקצועי לתאונות.